Monday 19 April 2010

Och också...



Oj oj oj. Fantastic Mr Fox är ju en helt makalös liten film. Den flyttade rakt in i ett hörn av mitt hjärta där den verkar bli kvar.
Så jäkla bra lo-fi-känsla på hela grejen, magiska röster på alla djur (den där Clooney alltså) och en så himla fin krispig finish på deras värld. De hade mig typ i förtexterna men när sonen Ash gör entré i sin MANTEL... Så fint. Det är fantastiskt hur den kan vara så nästan skrattretande mycket Wes Anderson med tanke på hur pass ny mark det är för honom.
Och när alla djur kollar ner på sina armbandsur – Rolexar och 80-tals-Casios på håriga handleder... Åh. Vilken film.
Vilken man.
Vilken orange prins.

2 comments:

  1. men så roligt att du bloggar igen! grymt! jag ska kommentera mer, inte bli vad jag var tidigare, dvs någon som skrev i sorti när det var över. hursom, mr fox är fantastisk! näven i luften och vargen var fint. älskar jason schwartzman, har du sett bored to death? lysande serie. igen, jag är glad att du bloggar. anna

    ReplyDelete
  2. Hej Anna, tack vad roligt att du känner så och också att du ska kommentera mer. Det låter mycket bra tycker jag. Och nej, jag har ju tyvärr inte sett borde to death (eller FNL och bara några få avsnitt av big love, jag behöver mer tid!). Jag kollar på den snarast och sen skriver jag nåt om den. Så får du kommentera! xx

    ReplyDelete