Tuesday 20 April 2010

Brooke































Jag gav ganska just en intervju för NK Stil (varför låter det så sjukt pompöst att säga gav en intervju? Men gjorde en intervju betyder väl att diktafonen är min?) där en av frågorna var den gamla klassikern "Vem är din stilikon/musa/inspiration?".
Jag svarade att jag inte har någon, att stilen alltid ser bäst ut på den som levt in den, etc. (Låt oss hoppas att nåt annat jag svarade var intressantare, bland annat så att jag inte just pajade allt...).
Men, med det sagt så googlar jag en hel drös med människor så fort jag får chansen.
En jag inte nämnde och som har varit en outsinlig källa till mappar på skrivbordet det senaste året är (mångas kära) Brooke Shields (som vi senast såg här).
Dels förstås för att hon har ett av världens tre bästa ögonbrynspar men kanske ännu mer för att hon verkar sitta inne på så många bra svar. Nu pratar jag givetvis bara rent stilmässigt. Herregud.
Avedonbilden ovan (de mot samma backdrop nedan är från samma Voguejobb) är förstås svårspöad.
Baddräktsbilden är för övrigt med för att det är en så fulländad nyans av blå. Jag brukar sortera in den under 70-talssurf-blå men den har säkert ett mindre subjektivt namn som ni kan lära mig?
































































































































































































































































Eng: Brooke Shields, eh?

No comments:

Post a Comment