Thursday 13 May 2010

Chilli Crab Linguine


















The Cow i våra kvarter kan jag varmt rekommendera ett halvt dussin ostron med en pint Guinness, men ibland tar jag chilli crab linguine istället. Idag testade jag den hemma för första gången, enligt det här vanvettigt enkla receptet. Tyvär glömde jag ta en bild förrän vi bara hade några tuggor kvar och jag ska bespara er våra rester, men min såg ut ganska exakt som den här. Och smakade likadant också.
Det känns som en rätt som är typ omöjlig att misslyckas med och det som tar längst tid är att vänta på att pastan ska bli klar. Lite husmansglamour för oss som har bråttom till andra avsnittet av Luther. Stringer Bell me!

(Men nästa gång – om jag orkar anstränga mig ens lite då – så ska jag byta burkkrabba mot färskt vitt krabbkött och hälla i nån deciliter vitt vin också).

eng: The perfect dish to cook if you'd rather watch Stringer Bell in Luther.

No comments:

Post a Comment